diumenge, 2 d’octubre del 2011

Ubuntu amb Unity

Ja feia temps que no publicava res al bloc, coses de la feina...

Ja m'he instal·lat al portàtil la versió 11.04 Natty Narwal d'Ubuntu, amb el nou interfase Unity. Així de xulo m'ha quedat:


Ja veurem això de l'Unity si serà tant meravellós i revolucionari, jo per ara pense en allò de "No canvies sendes velles per novelles", però si això ho aplicarem sempre ara probablement estaria caçant algun animal per menjar enlloc d'estar bloguejant.


Problemeta
Al meu ordinador, amb una targeta gràfica nVidia Corporation G72M [Quadro NVS 110M] (rev a1) (lspci dixit), vaig tindre problemes al principi per carregar Unity, sempre passava a Ubuntu Classic (com anomena a l'antic Gnome), fins que vaig trobar que el problema estava en la versió més actual del controlador propietari de nVidia, canviat-lo a un esglaó més antic, solucionat:


Coses noves
A banda del nou interfase, dues coses m'han cridat l'atenció d'aquesta versió d'Ubuntu.
La primera és que han posat una espècie de tauler de control on estan recollides la majoria de les configuracions del sistema, però crec que ho han posat a mal lloc, al menú per eixir i parar el sistema.


L'altra cosa ha estat que quan tens el paquet d'idioma Català, que ara anomenen Català/Valencià, a la pantalla d'entrada pots escollir diferents variants dial·lectals, entre elles una de més valenciana, amb Eixir en lloc de Sortir, Para en lloc d'Atura i Alça (ostras, sí, és veritat, ma mare deia "Alçar la roba a l'armari" i no "Guardar la roba...") en lloc de Desa.

Bé, ja vorem si anem acostumant-nos a Unity.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada